Curs mecatronica copii 7-14 ani
In zilele de sambata si duminica (10 si 11 octombrie 2015) de la orele 9:00 si 11:00 la Scoala Generala nr. 23 „Titu Maiorescu” (zona Podu Ros, cartier Dimitrie Cantemir) va avea loc la o prezentare libera a cursului de mecatronica pentru copii de 7 – 14 ani.
Sunt invitati parintii si copiii care sunt interesati de electronica si robotica.
“Robotica este disciplina cea mai aplicată, ruda tehnică a informaticii, care conţine si o componentă de joc.
Într-un sistem școlar axat predominant pe teorie, considerăm important să încurajăm și abordările practice, cu mintea si propriile mâini, în care acţiunile au un efect imediat şi vizibil. Viitorul este al automatizărilor și al informaticii. O cale simplă de a ne alinia la acest viitor – noi și copiii noștri – este de a încerca diverse montaje electronice și a vedea cum funcționează.
Fie că vorbim despre medicină, armată, construcţii sau chiar servicii de curăţenie, roboţii sunt implicaţi în prezent ȋn multe activităţi sociale, militare, de siguranţă şi ȋntreţinere şi se transformă, ironic, dintr-o soluţie pentru rezolvarea necesităţilor fiecăruia, ȋntr-o nouă necesitate.
Astăzi, Japonia este o ţară robotizată ȋntr-o proportie uriasa. 30% dintre roboţii lumii se află pe teritoriul niponilor, pentru ca ȋntregul continent asiatic să deţină 50%. Europa este pe locul 2 la acest capitol, cu 32%, urmată de America de Nord cu 16%, celelalte zone ale globului rămânând cu 2%.
Nici Romania nu este străina de robotică…
Adrian Stoica, unul dintre oamenii de vậrf din domeniu este romận şi lucrează la NASA. Este implicat ȋn robotică de 20 de ani, conduce o echipa de experţi ȋn tehnologia robotică pentru viitoarele misiuni spaţiale ale Agenţiei Naţionale Spaţiale Americane şi este unul dintre mentorii proiectului Techschool.
Romậnca Daniela Rus este din 2012 director al CSAIL, laboratorul de Computer Science şi Inteligenţa Artificială al prestigiosului institut MIT. Presa de peste Ocean o numeşte Mama Roboţilor. Alături de echipa ei de specialişti, a ajuns pe prima pagină a ziarelor din întreaga lume cu un proiect considerat, de mulţi, imposibil.
Ionuţ Alexandru Budişteanu, elev în clasa a XII-a la Liceul Tehnologic Oltchim din Râmnicu Vâlcea a obţinut marele premiu la cel mai mare concurs preuniversitar de ştiinţă şi inginerie din lume: Intel ISEF – International Science and Engineering Fair 2013. Proiectul lui Ionuţ Budişteanu ar putea revoluţiona conceptul de maşină autonomă. Nici un elev din afara Statelor Unite nu a mai câştigat în ultimele decenii premiul cel mare al Intel ISEF în valoare de 75.000 de dolari. A câştigat de asemenea Premiul I acordat de American Association for Computing Machinery (Inginerie – I-SWEEEP), Marele Premiu şi Premiul I la Categoria Computer Science şi o excursie de o săptămână la CERN, Geneva, oferită de Organizaţia Europeană pentru Cercetare Nucleară, obţinând în total 89.000 de dolari. Elevul din Râmnicu Vâlcea s-a calificat şi in 2012 în finala Intel ISEF, câştigând 14.000 de dolari pentru un alt proiect destinat industriei auto.
La concursul desfăşurat în Phoenix – Arizona au participat încă cinci elevi români: Alexandra Elisabeta Matea Moldovan şi Ştefan-Florin Neaga, de la Liceul Dimitrie Bolintineanu din Bucureşti, Cristina Nedelcu, Constantin Popa (Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni) si Ciprian Şuiu (Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava).
Tot la IntelISEF – in 2014, Daniel Cosovanu din Solca, judetul Suceava, castigă premiul special cu un proiect bazat pe reutilizarea dozelor de aluminiu pentru realizarea unor panouri solare ce pot fi folosite la incălzirea unei locuinţe si premiul Patent and Trademark Office Society pentru originalitate, analiză şi claritate ȋn ştiinţă şi tehnologie. La Intel International Science and Engineering Fair au participat mai mult de 1.700 de elevi, selectaţi din 70 de tari.
Marian Stoica, 17 ani, elev in clasa a XI-a la Colegiul National Alexandru Lahovari din Ramnicu Valcea, a realizat o mană robotică cu un buget de doar 200 de lei. El a avut nevoie de niste agrafe, mănuşi, acumulatori şi piese dintr-un calculator mai vechi. Multe proteze pentru mână costă zeci de mii de euro, astfel că invenţia lui Marian Stoica, ȋn care a investit doar 200 de lei, poate revoluţiona aceasta piaţă, mai ales că a fost realizată, ȋn cea mai mare parte, din materiale reciclabile.
O echipă de la Universitatea Valahia din Targoviste, a câştigat secţiunea de microrobotică a celei mai mari conferinţe internaţionale de robotică şi automatică, ICRA – International Conference Robotics and Automation, desfaşurată la Seattle.
Echipa României, compusă din elevii Răzvan Haş şi Claudiu Ion, de la Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu”, şi Călin Baciu de la Colegiul Naţional ”I.L. Caragiale” a obţinut Premiul Special de Creaţie şi Medalia de aur la Concursul Internaţional de Robotică care s-a desfăşurat la Seul-Coreea de Sud între 22-25.01.2015.
Niciunul dintre acesti copii nu ȋşi petrece timpul stậnd la calculator si jucậnd diverse jocuri.
Alături de televizor, calculatorul şi jocurile video au devenit un substitut foarte la ȋndemană pentru restul activităţilor educative şi de recreere, acestea din urmă fiind abandonate de către copii.
Să prezentăm copiilor o experiență de învățare şi recreere, de învăţare prin practică, diferită de cea cu care sunt obișnuiți, zi de zi, la școală şi acasă. Putem face asta ajutându-i să învețe programare printr-un concept care implică renunțarea la monologul pe care îl presupune o lecţie normală, creând un dialog în care să ne concentrăm, pe lângă ce vrem să învățăm și pe cum, de ce să învățăm acele lucruri și la ce le putem folosi în viitor. Să inveţe să folosească calculatorul strict la modul practic, pentru a descoperi, a afla şi a cunoaşte lucruri care îl ajută să meargă mai departe cu realizarea proiectului pe care şi l-a propus: un montaj electronic, o automatizare, un robot, un joc, o temă de cercetare.
Schimbând felul în care tinerii privesc procesul de învățare și concentrându-ne pe partea practică a fiecărui lucru nou pe care îl prezentăm, îi ajutăm pe cei mici să înțeleagă mai bine rolul școlii și al materiilor zilnice, lărgindu-le astfel orizontul pentru a-și descoperi pasiunile și, de ce nu, pentru a se pregăti mai bine în meseria pe care și-o aleg în viitor.”